Gezocht goede praktijken online en toegankelijk klantcontact

Klanten hebben tegenwoordig veel meer online contact met organisaties zoals de bank, webshop, zorgorganisatie, UWV of gemeente. Contact gaat via twitter, WhatsApp, facebook, Messenger, apps, Instagram, chatfuncties op een site etc. Maar deze kanalen zijn vaak nog lang niet toegankelijk voor iedereen. 

Daarom zijn we op zoek naar goede voorbeelden, tips, adviezen en onderzoek hierover in opdracht van een gemeente. Wat is er nodig voor mensen met fysieke, psychische, verstandelijke of zintuiglijke beperkingen, maar ook voor mensen die een andere taal spreken of niet kunnen lezen of schrijven? Welke online platforms en webcare toepassingen bij organisaties zijn al toegankelijk? Welke tool of toepassing maakt dat jij gemakkelijk met een organisatie online in contact bent of word je blij van? Laat het ons weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

 

 

Word nu lid of donateur en ontvang onze nieuwsbrief

Vind je ook dat mensen met een beperking dezelfde kansen moeten krijgen als ieder ander in Nederland?

Maak je standpunt zichtbaar!

Word nu lid of donateur

FacebookTwitter

Downloads

Wat doet een bestuur nou eigenlijk?

Brief VN comite over het recht op onderwijs (15-01-2016)